2024: woensdag- & zaterdagmiddag, 14.00 tot 16.00 uur.

Vieringen:

zie www.sintvitusparochie.nl

Ons monument voor uw evenement.

De St. Bonifatiuskerk leent zich bij uitstek voor muziekuitvoeringen door haar uitstekende akoestiek. Veel koren en orkesten hebben dit inmiddels ervaren en de weg naar deze kerk gevonden. Niet alleen muziekuitvoeringen vinden er plaats, ook worden er officiële bijeenkomsten gehouden door organisaties, onderwijsinstellingen en dergelijke die de neogotische ambiance als een sfeer verhogende factor ervaren. Kortom: de kerk kan voor veel doeleinden worden gebruikt.

Het stichtingsbestuur hanteert echter wel de norm, dat de activiteit moet passen binnen de oorspronkelijke functie van het gebouw als kerk.

Voor genoemd gebruik zijn allerlei noodzakelijke voorzieningen beschikbaar. Er is een ruim oplopend podium beschikbaar. Verder kan er gebruik worden gemaakt van de twee orgels. Er is een moderne geluidsinstallatie aanwezig. Voorts zijn er toiletvoorzieningen. In de sacristie zijn ruimtes beschikbaar voor koor, orkest en solisten. In een pauze is er voor bezoekers koffie en thee verkrijgbaar, terwijl andere wensen bespreekbaar zijn. In onderstaande tabel zijn de aanwezige basisvoorzieningen aangegeven.

Ook hebben we een digitale folder beschikbaar. Hier staat informatie in over de openstelling en over de huur van de kerk voor concerten, uitvoeringen of bijeenkomsten. U kunt de folder hier downloaden.

podium

Kerk Sacristie Fransiscuszaal
verwarming ja ja ja
geluidsinstallatie ja nee ja
ringleiding ja nee nee
kapstok(rekken) ja ja ja
katheder ja nee nee
podium ja nee nee
videoapparatuur nee nee ja
cd speler ja nee ja
capaciteit 630 12 50

De St. Bonifatiuskerk is gelegen aan het Bonifatiusplein aan de noordzijde van de binnenstad en is gemakkelijk te vinden door haar hoge toren. De loopafstand tot het NS- en het busstation bedraagt ongeveer 10 minuten. Naast de kerk is een openbaar P-terrein voor betaald parkeren. Op vijf minuten loopafstand bevindt zich een parkeergarage. Parkeren op het Bonifatiusplein is niet toegestaan. Voor plattegrond zie contactgegevens. Informatie over het huren van de kerk kan bij het secretariaat van de stichting worden aangevraagd. Een folder met de huurprijzen wordt u op verzoek toegezonden. Huuraanvragen kunnen schriftelijk worden ingediend bij het secretariaat.